6 tips til billigere kampanje – og butikkmateriell


Butikk- og kampanjemateriell er gjerne en høy post i markedsbudsjettet. Ikke minst om dere har mange butikker som skal ha materiell. Ved noen enkle justeringer kan det være mange penger å spare. Her er våre beste tips til billigere kampanje –og butikkmateriell.

Formater
Har dere et bevist forhold til størrelsen på kampanjemateriellet? Er det viktig at plakatene, bannerne eller de andre elementene har akkurat det formatet dere har valgt? Ofte kan en liten justering av formatet redusere prisene betraktelig. Et eksempel er f.eks et banner med bredde på 55 cm. Her vil du kunne redusere prisene vesentlig om du går ned til en bredde på 48cm. Må de store plakatene ha trykk på begge sider? I noen tilfeller er det faktisk billigere å trykke dobbelt så mange med trykk på kun en side. 

Eksponeringsløsninger 
Har dere smarte og gjennomtenkte løsninger til eksponering og plassering av materiell i butikk? Om dere plasserer plakatene i holdere, vil dere kunne trykke plakatene på et mye tynnere og rimeligere papir enn om de f.eks skal henge fra tak. Faste installasjoner i butikkene gir også en større helhet og likhet mellom butikkene deres. Det er ofte lokale forskjeller fra butikk til butikk, både når det kommer til interiør og oppbygning. Ved å benytte like eksponeringsløsninger og materiell, vil butikkene fremstå mer like, gi kjeden et enhetlig uttrykk og kjedekontoret større kontroll på at materiellet blir brukt slik dere ønsker.

Våre trekantsøyler er en installasjon som lar dere eksponere 3 kampanjebudskap om gangen. Trekantsøylen står av seg selv og kan plasseres inne i butikken, utenfor butikken, eller andre steder dere ønsker å markedsføre dere. Kampanjebudskapet trykkes på folie som klistres rett på trekantsøylen. Folien kan enkelt dras av og nytt buskap kan klistres på søylen.


Å kjøpe faste eksponeringsløsninger, som plakatholdere og andre elementer, kan være en høy engangsutgift, men om det fører til at dere gjentatte ganger kan produsere materiell til en langt lavere pris, vil det være en lønnsom investering.

Pakking og frakt
Å frakte materiellet rundt er dyrt, så her lønner det seg å ha en god plan. Ved å velge materiell som kan pakkes smart og i én pakke kan dere spare mye. Her gjelder det også å ha god kontroll over hvilket materiell dere til en hver tid trenger, slik at ikke noe må ettersendes. Om dere ofte er nødt til å sende en ekstra pakke til hver butikk, blir det fort store og unødvendige kostnader.


Oppdaterte fordelingslister 
Har dere kontroll på hvilket materiell hver butikk faktisk trenger? God oversikt over butikkene og fordelingslistene er avgjørende for både kampanjegjennomføring og budsjett. 
Om dere sender ut masse reklamemateriell butikkene ikke har behov for eller muligheten til å benytte rett, blir det mange unødvendige kostnader. Kanskje det må tilpasses slik at noen butikker får et annet format, eller forskjellige mengder? Her lønner det seg å ha gode systemer og rutiner slik at fordelingslistene alltid er korrekte, og at dere produserer riktig mengde og i rett format i forhold til butikkenes faktiske behov. 


Raske budskap med printfiler og ferdige bakgrunner
Trenger dere å få ut et budskap eller et tilbud raskt? Da kan det lønne seg å benytte printfiler. Altså, ferdige PDF-er som dere sender digitalt til butikkene, som de kan printe ut selv.
For å spare blekk eller om butikkene bare har sort/hvitt printer, er det smart at butikkene har egne ark til printeren med deres profil og avsatt plass til budskapet. På denne måten får butikkene raskt ut budskapet, samtidig som dere sikrer at designet blir slik dere ønsker, dere unngår håndskrevne plakater og det gir et mer profesjonelt uttrykk.


Gjenbruk
Det er kanskje ikke alle steder i butikken dere trenger nytt materiell til en hver tid? Eller er det en hendelser som ofte gjentas? Da kan det lønne seg å ha elementer som er produsert i et materiale slik at det holder seg fint lenger og det kan brukes flere ganger. Både med tanke på miljøet og kostnadene.


Vi har lang erfaring med butikkmateriell og gjør både design og produksjon av butikkmateriell for flere butikk-kjeder. Fordi vi kjenner trykkeribransjen og benytter flere forskjellige trykkerier kan vi tilby svært lave priser. Vi jobber tett med kjedene og er med å utvikle kampanjer fra A til Å. Vi bidrar både i planleggingsprosessen, design av butikk- og digitalt materiell, informasjon og koordinering mot butikk, produksjon og trykk av butikkmateriell, samt pakking, logistikk og utsendelse. 

Er det noe vi kan hjelpe med eller gi dere et tilbud på? 


Ikke nøl med å ta 
kontakt!


Share by: